tirsdag den 12. juni 2012

DIY garn-skål

Det er overraskende nemt! Og sjovt. Og messy!



Man tager:

En ballon, et garnnøgle af nærmest enhver tænkelig kvalitet. Måske, det bliver lidt mærkeligt, hvis man bruger en meget chunky uld, men hey, prøv!
Hvid skolelim, vand og majsstivelse. Og en pensel eller gaffel.

Bland lim og vand, sådan half and half ca. og tilsæt så majsstivelse til det har tykkelse som lidt tyk yoghurt.
Pust ballonen op, og før garnet gennem blandingen og rul det på ballonen på kryds og tværs og i mange lag. Her er det handy at have en pensel eller en gaffel til at trække garnet igennem. Altså som en slags stopklods, så man nemt kan trække garnet gennem blandingen. Jeg ville gerne have taget billeder, men det smatter så meget, at jeg opgav;)




Når det er helt tørt, punkteres ballonen, og man kan klippe en skål ud af kreationen. Man kan også bare lade den være, som skulptur, lampe eller bare sjov dims.

Det kan være en fordel at lægge et stykke malertape rundt, der hvor man vil klippe.


Færdig, bum! Virkelig simpelt og ret sjovt, og egnet til at lave med børn. What's not to like!

 



9 kommentarer:

  1. Hvor er det bare smart og det ser rigtig fedt ud, det må jeg prøve en dag, så har men da noget at bruge sine garnrester til.
    Hilsen Heidi
    www.egholmvej16.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Hvor har jeg dog SAVNET dig i Blogland mens du var væk!! Tak for endnu et æstetisk og smil-frembringende indlæg, skønne Kat!

    Ha' den bedste dag!
    Krams

    SvarSlet
  3. Det ser sjovt og smart ud:)

    SvarSlet
  4. Føler ikke jeg lever nok op til mit blognavn, når jeg ser, hvad du kaster dig ud i, for du er da, om nogen, mega kreativ :-) Hvor er det bare en fed idé - den skal prøves af en dag!!

    Super glade hilsner

    Karina Kreafreak :-)

    SvarSlet
  5. Virkelig god idé - det vil jeg da prøve.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet