søndag den 15. april 2012

Håndgranat DIY

Her kan vi virkelig tale om DIY'en, du ikke anede, du havde ventet på!

Mine drenge er riiiiimelig besatte af våben, og når øko-peace-love-and-harmony-mor lige har slugt kamelen og indset, at boys will be boys, så er det faktisk en rigtig hyggelig ting at lave med sine drenge. De kan næsten lokke mig til hvad som helst, der er en god krea-idé, og denne viste sig at være rigtig nem. Så her har I den. Enjoy!

Kære PET! Hvis du kigger med, så læg lige en kommentar:) Håber virkelig, at en eller anden anti-terror-mand fanger denne DIY i sin søgen efter rigtige terrorister og ikke bare wannabes som mig. Hov, forresten, nu jeg har dig, PET, så: Keep up the good work!



Sådan ser den færdige granat ud. Smuk, ikke?
Man skal bruge det der isoleringsrør til varmerør. Den mindste størrelse med det tykkeste isoleringsmateriale. Der findes åbenbart mange af den slags. Who knew!



Det startede egentlig med, at jeg skulle bruge et display til ringe, og kassen var tom, så jeg opfandt denne. Den fungerede fint, og Tobias spottede straks granat-materiale, da ringene var taget ud igen. Godt spottet min dreng!

 

Med sin lille urtekniv snitter moderen en række riller. Nemt!


Hele vejen rundt. Selvom det er fristende, så vent med at tage tapen af. Forholdsvist nemt!



Skær toppen og bunden af, så det bliver lidt rundt at se på. Jeg bruger dette våben, min urtekniv fra Søstrene Grene til en femmer. Den er god til det meste, og åbenbart også til håndgranater.



NU må du tage tapen af. Jeg har sat et stykke 3 mm læder i, og i nogle har jeg sat et stykke af en strips i. (Det er elektriker fagsprog. Det hedder en strips) Nemt!





Skær riller på langs. Nemt igen.





Nu til ringen: Et stykke snor på en nål og så godt skråt ned i granaten, så der er så meget materiale at få fat i, som muligt. Jeg fisker nålen ud i den anden ende med en lille fladtang. Nemt IGEN nu!





 
Jeg sætter et stykke gaffa-tape på inden i for at holde lidt på det hele. Og fordi gaffa-tape er sejt! Nemmo igenno.






Et voila! En ny Bin Laden  er klar til at indtage verden. Eller i hvert fald haven bag ligusteren. Mor fik point sku jeg hilse og sige!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar